Απλές οδηγίες διατροφής

7• Προσπάθησε να τρως ποικιλία τροφών από τις φυσικές τους πηγές, όσο είναι δυνατόν, και από όλες τις κατηγορίες τροφών, για να εξασφαλίσεις ισορροπία σε όλα τα θρεπτικά συστατικά.
• Αύξησε την κατανάλωση φρέσκων φρούτων και λαχανικών, δημητριακών και σπόρων.
• Περιόρισε την κατανάλωση ζωικού λίπους, διάλεξε όσο το δυνατόν πιο άπαχα κρέατα. Σαν υποκατάστατο προτίμησε κοτόπουλο, ψάρι και φυτικές πρωτεΐνες.
• Προσοχή στην υπερκατανάλωση της πρωτεΐνης. Η ημερήσια κατανάλωση υπολογίζεται περίπου στα 0,85 gr ανά κιλό σωματικού βάρους, δηλαδή γύρω στο 12-15% της συνολικής θερμιδικής πρόσληψης.
• Συμπεριελάμβανε όσο περισσότερο μπορείς σύνθετους υδατάνθρακες με φυτικές ίνες τρώγοντας πολλά λαχανικά, φρούτα και αμυλώδη προϊόντα. Ένα 50-60% της ημερήσιας θερμιδικής πρόσληψης πρέπει να προέρχεται από υδατάνθρακες, οι απλοί υδατάνθρακες περιορίζονται σε ένα 10% μόνο. Η κατανάλωση σύνθετων υδατανθράκων και φυτικών ινών έχει βρεθεί ότι προστατεύει τον οργανισμό από τη στεφανιαία νόσο, την παχυσαρκία, το σακχαρώδη διαβήτη, την υπέρταση αλλά και τον καρκίνο του εντέρου.
• Μείωσε στο ελάχιστο την κατανάλωση σε λίπος. Οι προσλαμβανόμενες θερμίδες από λίπος θα πρέπει να προέρχονται κατά 30-40%
από ζωικά λίπη (κυρίως ψάρι, που περιέχει Ωμέγα-3), 20-25% από γαλακτικά λίπη και 30 40% από φυτικά.
• Μείωσε την κατανάλωση σε αλάτι τουλάχιστον λιγότερο από 2,400 mg: περιόρισε το αλάτι στο μαγείρεμα, τις κονσέρβες, τα φαγητά με συντηρητικά και όλα αυτά τα τρόφιμα που έχουν πολύ αλάτι (ξηροί καρποί, πατατάκια, κ.λπ.).
• Ελάττωσε την κατανάλωση φαγητών με υψηλή ποσότητα χοληστερόλης, όπως αυγά και κρέας.
• Ελάττωσε την κατανάλωση ραφιναρισμένης ζάχαρης και άλλων προϊόντων πλούσιων σε ζάχαρη.
• Απέφυγε το αλκοόλ ή πίνε με μέτρο
• Τέσσερα έως έξι μικρά και λιτά γεύματα, χωρίς ποτέ να παραλείπεται το πρωινό. Τα μικρά και συχνά γεύματα (τουλάχιστον κάθε 3-4 ώρες) βοηθούν τον οργανισμό να δουλέψει καλύτερα και εφοδιάζουν διαρκώς το σώμα σου με τις ποσότητες των θρεπτικών ουσιών που χρειάζεσαι, χωρίς να επιβαρύνεται ιδιαίτερα το πεπτικό σύστημα.
• Απέφυγε τις εξαντλητικές δίαιτες: Δίαιτα θερμιδικής αξίας πολύ πιο κάτω από το βασικό μεταβολισμό ή ακόμη και η συστηματική παραμέληση γευμάτων έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του σωματικού λίπους και μια σειρά από άλλα βλαβερά αποτελέσματα για τον οργανισμό.

Newsletter

Επικοινωνία

  Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
  +30 210 96 25 411
  +30 210 96 00 882
  +30 210 96 25 634
  Βουλιαγμένης 8Α κ Θάσου 7-9 Α.Γλυφάδα, 166 75