Aρχές της διατροφής - συστατικά

2Υδατάνθρακες
Οι υδατάνθρακες είναι η κύρια πηγή ενέργειας. Ο βασικός υδατάνθρακας της διατροφής, είναι το άμυλο. Οι υδατάνθρακες αποτελούν το συστατικό τροφής του εγκεφάλου [πάνω από τα 2/3 που κυκλοφορούν στο αίμα]. Υπάρχουν απλοί και σύνθετοι.

Σύνθετοι υδατάνθρακες
Οι σύνθετοι υδατάνθρακες όπως τα ζυμαρικά, δημητριακά, πατάτες, φασόλια, λαχανικά, ρύζι, η καστανή ζάχαρη, το μαύρο ψωμί, γενικότερα τα είδη ολικής αλέσεως συμβάλουν στην σταδιακή απελευθέρωση ενέργειας. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να νιώθετε πλήρης από ενέργεια για αρκετή ώρα μετά την κατανάλωση των παραπάνω τροφίμων. Επίσης συμβάλλουν στη σωστή λειτουργία του πεπτικού συστήματος λόγω των φυτικών ινών που περιέχουν. Τέλος είναι απαραίτητοι για ανθρώπους που ακολουθούν κάποια δίαιτα ή προσέχουν τη διατροφή τους.

Απλοί υδατάνθρακες ή απλά σάκχαρα
Οι απλοί υδατάνθρακες όπως η λευκή ζάχαρη, το άσπρο αλεύρι και διάφορα φαγητά που περιέχουν στη σύνθεσή τους τα δύο αυτά συστατικά έχουν πάρα πολλές θερμίδες. Προκαλούν απότομη αύξηση του σακχάρου του αίματος σας. Αυτό βέβαια σημαίνει ότι γεμίζετε από ενέργεια η οποία όμως δεν έχει μεγάλη διάρκεια. Επίσης όταν εξαντληθεί αυτή η ενέργεια νιώθετε τρομερή ατονία.
Τα σάκχαρα των φρούτων και του γάλακτος είναι καλές επιλογές επειδή βρίσκονται σε συνδυασμό με βιταμίνες, μέταλλα, πρωτεΐνες και φυτικές ίνες. Μια διατροφή πλούσια σε υδατάνθρακες είναι απαραίτητη αν γυμνάζεσαι συστηματικά.

Πρωτεΐνες
Οι πρωτεΐνες αποτελούνται από αμινοξέα τα οποία αποτελούν το θεμέλιο λίθο της ζωής σου. Κτίζουν, επισκευάζουν τους ιστούς και ρυθμίζουν το μεταβολισμό σου. Παραδείγματα πρωτεϊνών είναι το κολλαγόνο και η ελαστίνη που βρίσκονται στα κόκκαλα, τους τένοντες και τα τοιχώματα μεγάλων αγγείων. Επίσης, η κερατίνη είναι μια πρωτεΐνη που βρίσκεται στις τρίχες και τα νύχια.. Η πρωτε ΐνη αποτελείται από 22 μικρότερα συστατικά τα αμινοξέα.14 από αυτά μπορούν να συστα- θούν στον ανθρώπινο σώμα ενώ τα υπόλοιπα τα παίρνεις από την τροφή.
Τα ζωικά τρόφιμα όπως κρέας, συκώτι, γάλα, αυγά και τα παράγωγα τους αποτελούν την πλουσιότερες πηγές πρωτεϊνών.
Πηγές φυτικών πρωτεϊνών [όχι τόσο πλούσιες όσο οι ζωικές] είναι φασόλια, αρακάς, σόγια, φιστίκια, καλαμπόκι, δημητριακά.
Οι φυτικές πρωτεΐνες δεν είναι άχρηστες στον οργανισμό. Απλά όταν ζεις αποκλειστικά με φυτικά τρόφιμα χρειάζεσαι μεγαλύτερες ποσότητες και μεγαλύτερη ποικιλία για να καλύψεις τις ημερήσιες απαιτήσεις.
Από τον παγκόσμιο οργανισμό υγείας προτείνεται η πρόσληψη 0,85gr πρωτεΐνης για κάθε κιλό σωματικού βάρους ανά ημέρα και συνολικά δεν πρέπει να υπερβαίνει το 12-15% της συνολικής θερμιδικής πρόσληψης.

Newsletter

Επικοινωνία

  Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
  +30 210 96 25 411
  +30 210 96 00 882
  +30 210 96 25 634
  Βουλιαγμένης 8Α κ Θάσου 7-9 Α.Γλυφάδα, 166 75