Διαχείρηση βάρους

9Θέλεις να χάσεις βάρος; Κάντο σωστά
Το πόσο πρέπει να ζυγίζεις δεν είναι τόσο σημαντικό όσο το ποιος είναι ο ρεαλιστικός στόχος για την υγεία και την αυτοπεποίθηση. Οι όροι «ιδανικό» και «επιθυμητό» βάρος δεν χρησιμοποιούνται πια από τους παγκόσμιους οργανισμούς για τη διατροφή. Συνεργάσου με το διαιτολόγο και το γυμναστή σου και θέσε ρεαλιστικούς ατομικούς στόχους. Φτάσε στο επίπεδο όπου είσαι υγιής, ευχαριστημένος με τον εαυτό σου και αισθάνεσαι άνετα και δημιουργικά. Για να μειώσεις το βάρος σου πρέπει να πετύχεις το κατάλληλο ισοζύγιο ενέργειας: μόνο το αρνητικό ισοζύγιο μεταξύ θερμίδων που προσλαμβάνονται και αυτών που καταναλώνονται μπορεί να οδηγήσει στη μείωση του σωματικού βάρους. Όσοι κάνουν χρόνιες δίαιτες έχουν δημιουργήσει την ικανότητα να δημιουργούν γρήγορες και για μικρό χρονικό διάστημα ενεργειακές ανισορροπίες χάνοντας βάρος αλλά ξανακερδίζοντας το πίσω σχεδόν αμέσως. Όσοι διατηρούν το βάρος τους αφού χάσουν τα κιλά καταφέρνουν με επιτυχία να δημιουργήσουν και να διατηρήσουν μια νέα ενεργειακή ισορροπία στα κιλά που βρίσκονται.
Ποια είναι ι καλύτερη μέθοδος για να χάσεις κιλά; Είναι η μείωση των θερμίδων που προσλαμβάνονται και ταυτόχρονα η αύξηση αυτών που καίγονται με τη φυσική δραστηριότητα.

Διατήρηση μυϊκού ιστού:
Η μείωση των θερμίδων χωρίς άσκηση αναγκάζει το σώμα να χάνει μυϊκό ιστό μαζί με το λίπος. Στη δίαιτα χωρίς άσκηση το βάρος που χάνεται μπορεί να περιέχει 25-45% άλιπη σωματική μάζα. Ο στόχος είναι η διατήρηση του μυϊκού ιστού αφού η παρουσία του αυξάνει το μεταβολισμό ακόμα και σε ηρεμία.

Βελτίωση διατροφικής κατάστασης
Επέλεξε να συνδυάσεις ένα πρόγραμμα γυμναστικής με διατροφή ώστε με μικρή μείωση θερμίδων να χάνεις κιλά. Περισσότερες θερμίδες σημαίνει και περισσότερα θρεπτικά συστατικά.

Βελτίωση μυϊκού συστήματος
Δεν είναι μόνο η διατήρηση των μυών αλλά και η βελτίωση όλου του μυϊκού συστήματος για υγεία, καλύτερη εμφάνιση και ικανότητα απόλαυσης των φυσικών δραστηριοτήτων.

Αύξηση του ρυθμού μεταβολισμού
Η άσκηση και ειδικά με αντιστάσεις κτίζει το μυϊκό σύστημα που είναι απαιτητικό μεταβολικά ακόμα και σε ηρεμία. Η άσκηση από μόνη της χρειάζεται θερμίδες [ενέργεια]. Αναλογικά στη σχέση λίπους – υδατάνθρακα καθώς αυξάνει η διάρκεια της άσκησης καίγεται περισσότερο λίπος.

Ενέργεια & αυτοπεποίθηση
Από μόνη της η άσκηση ανεβάζει τη διάθεση, βελτιώνει την εικόνα που έχεις για τον εαυτό σου και το αποτέλεσμα σε παρακινεί για τη συνέχεια.

Διατήρηση του βάρους
Με τη γυμναστική επιτυγχάνεις να διατηρηθείς στα κιλά που έφτασες μετά τη μείωση του βάρους σου. Όλα τα συστήματα του οργανισμού λειτουργούν καλύτερα όταν η άσκηση είναι τρόπος ζωής.

Ασφαλείς και αποτελεσματικοί τρόποι για μείωση βάρους
Δίαιτα δεν σημαίνει μόνο αδυνάτισμα. Δίαιτα σημαίνει ευεξία, σωστή διατροφή, πιο σωστός μεταβολισμός , υγεία και σαφώς, καλή ζωή!
• Άλλαξε συνήθεις και τρόπο ζωής. Σταδιακά και χωρίς άγχος μπορείς να αποκτήσεις καλύτερες διατροφικές συνήθειες ώστε να μπορείς να ζήσεις με αυτές χωρίς να σε ενοχλούν Οι μεγάλες και απότομες αλλαγές είναι επίπονες και δεν αντέχουν στο χρόνο.
• Γυμνάσου με φίλους. Το να γυμνάζεσαι ομαδικά μπορεί να σε παρακινήσε και να σου δώσει επιπλέον κίνητρο να μείνεις πιστός στο στόχο σου.
• Φυσική δραστηριότητα, άσκηση. Ποικιλία δραστηριοτήτων, hobbies, γυμναστική. Κάψιμο θερμίδων και αύξηση του μεταβολισμού.
• Πίνε άφθονο νερό που βοηθά στην αποτελεσματική χρήση του λίπους σαν καύσιμο. Είναι μεγάλο λάθος η μείωση λήψης νερού.
• Συμβουλέψου τον διαιτολόγο ή τον γυμναστή σου όταν είναι απαραίτητο.
• Θερμιδική πρόσληψη όχι λιγότερο από 1200/ημέρα, αερόβιο πρόγραμμα άσκησης 20-30 λεπτά τουλάχιστον 3 φορές/εβδομάδα. Ακολούθησε τις προτάσεις υγιεινής διατροφής και την πυραμίδα υγιεινής διατροφής

Eπικίνδυνοι
 και αναποτελεσματικοί τρόποι για χάσιμο βάρους

Δίαιτες

Μονοφαγικές
Στις δίαιτες αυτές καλείσαι να φας ένα είδος τροφής για μια ή περισσότερες μέρες.
Στην πραγματικότητα οι συγκεκριμένες δίαιτες απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή, καθώς όχι μόνο δεν επιφέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να οδηγήσουν τελικά στο αντίθετο αποτέλεσμα, με συνεχείς αυξομειώσεις του βάρους (φαινόμενο «γιο-γιο») ή και να θέσουν σε κίνδυνο την υγεία σου. Αρχικά, ο αποκλεισμός ολόκληρων ομάδων τροφίμων που προστάζουν οι δίαιτες αυτές, μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένη πρόσληψη θρεπτικών συστατικών και κατ’ επέκταση στην εμφάνιση συμπτωμάτων ανεπάρκειας για ορισμένα από αυτά.

Χημικές
Στις χημικές δίαιτες μπορείς να καταναλώσεις λιπαρές τροφές, αποκλείοντας μια ευρύτατη ομάδα τροφίμων όπως δημητριακά, ζυμαρικά, φρούτα και λαχανικά. Είναι λοιπόν απαραίτητο να έχεις πειθαρχία και σύστημα, διότι αν ξεφύγεις και αρχίσεις να καταναλώνεις τροφές από την απαγορευμένη λίστα το όλο εγχείρημα θα αποτύχει. Σε αυτού τους τύπους δίαιτας πετυχαίνεις γρήγορα και θεαματικά αποτελέσματα. Όπως όμως συμβαίνει στις μεθόδους αδυνατίσμα- τος που επιβάλουν ακραίες μεταβολές στις διατροφικές συνήθειες των ανθρώπων, υπάρχουν αρκετά και ουσιώδη μειονεκτήματα. Έτσι, τα γρήγορα και εντυπωσιακά αποτελέσματα των πρώτων εβδομάδων, συχνά καταλήγουν σε μια εξίσου αλματώδη αύξηση βάρους. Η μείωση του βασικού μεταβολισμού που εμφανίζεται συνήθως μετά το αρχικό αδυνάτισμα, δυσκολεύει την περαιτέρω απώλεια βάρους και οδηγεί τελικά στη γρήγορη επανάκτηση των κιλών.

Υποθερμιδικές
Μία πολύ αυστηρή δίαιτα (υποθερμιδική), ίση ή και κάτω των 800 θερμίδων την ημέρα, δεν είναι αποτελεσματική και κρίνεται ανασφαλής για την υγεία του ατόμου επειδή χαρακτηρίζεται από διατροφική ανισορροπία. Πιο συγκεκριμένα, τέτοιου είδους δίαιτα είναι σημαντικά επιβαρυντική για τον οργανισμό και αν χορηγείτε για μακρά χρονικά διαστήματα είναι δυνατόν να χαρακτηριστεί ως αιτία για την πρόκληση σοβαρών παθήσεων του ατόμου. Συνήθως, μια πολύ αυστηρή δίαιτα είναι φτωχή σε βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία. Επομένως, συχνά παρατηρείται ανεπάρκεια βιταμινών του συμπλέγματος Β, βιταμίνης Ε, ασβεστίου, σιδήρου, ψευδαργύρου και άλλων σημαντικών μικροθρεπτικών συστατικών.

Δίαιτες χαμηλών θερμίδων
Καλείσαι να φας κάτω από 800 θερμίδες και αυτό μπορεί να θέσει την υγεία σε μεγάλο κίνδυνο, να σε απομονώσει κοινωνικά, να σου δημιουργήσει σύνδρομο στέρησης. Σύμφωνα με τους διεθνείς οργανισμούς μία τέτοια δίαιτα θα ήταν κατάλληλη μόνο για σοβαρές περιπτώσεις παχυσαρκίας και μόνο με κατάλληλο έλεγχο γιατρού.

Δίαιτα απολύτου νηστείας
Μένεις νηστικός, μόνο με νερό για μία εβδομάδα και μετά καλείσαι να προσθέτεις σιγά σιγά διάφορες τροφές. Μια τέτοια δίαιτα δε συναντάς παρά μόνο στα νοσοκομεία όπου υπάρχει και πλήρης κατάκλιση!

Δίαιτητικά χάπια, φάρμακα και καθαρτικά
Πρέπει να αποφεύγονται ολοκληρωτικά. Τα χάπια συνήθως επηρεάζουν την όρεξη, αλλά μόνο παροδικά. Αντίθετα προκαλούν αϋπνία, υψηλή πίεση, αρρυθμία και βλάβες στο συκώτι.
Τα καθαρτικά προκαλούν ηλεκτρολυτική διαταραχή [μέταλλα], εμποδίζουν την απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών και βλάπτουν τη λειτουργία του παχέως εντέρου.

Τοπικό αδυνάτισμα
Ο μόνος τρόπος για να χάσεις λίπος είναι η άσκηση και η διατροφή. Η ενέργεια που παράγεται από την άσκηση, ακόμη και αν γίνεται από συγκεκριμένη μϋική ομάδα, προέρχεται από το λίπος που βρίσκεται σε όλο το σώμα σου και όχι από κάποια συγκεκριμένη περιοχή. Όσους κοιλιακούς και να κάνεις δεν καις λίπος στην περιοχή. Συμβάλεις στην ενδυνάμωση της περιοχής, στη γενικότερη κατανάλωση θερμίδων και έμμεσα στο κάψιμο λίπους.

Ζώνες αδυνατίσματος, ζώνες δόνησης,
πλαστικές φόρμες ή καουτσούκ, πολυώρη σάουνα
Το κάψιμο θερμίδων δε γίνεται με καμία από αυτές τις μεθόδους. Αντιθέτως κάποιες από αυτές, όπως οι πλαστικές φόρμες ή η πολύωρη σάουνα αποτελούν σοβαρό παράγοντα κινδύνου αφού, μπορεί να προκαλέσουν αφυδάτωση.

Newsletter

Επικοινωνία

  Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
  +30 210 96 25 411
  +30 210 96 00 882
  +30 210 96 25 634
  Βουλιαγμένης 8Α κ Θάσου 7-9 Α.Γλυφάδα, 166 75