Λάθη κατά την άσκηση

6Παρακάτω σου αναφέρουμε τα πιο συχνά λάθη που κάνουν οι αθλούμενοι σε ένα γυμναστήριο. Διαβάζοντας τα θα αποκτήσεις γνώση που ανεξάρτητα από το επίπεδο γνώσης που ήδη διαθέτεις θα σε βοηθήσει στο να ωφεληθείς τα μέγιστα από την προπόνηση σου.

Παράλειψη
της προθέρμανσης
Κάνοντας περίπου 5-10 λεπτά προθέρμανση αυξάνεται σταδιακά η θερμοκρασία του σώματος και το ποσοστό καρδιακών παλμών με αποτέλεσμα να εξαλείφονται οι πιθανότητες για κάποιον τραυματισμό.

Παράλειψη των διατάσεων
Είναι πολύ σημαντικό να κάνεις ένα ελαφρύ stretching στους μύες που πρόκειται να γυμνάσεις. Επίσης πολύ σημαντικές είναι οι διατάσεις στο τέλος της προπόνησης σου, όταν οι μύες είναι ακόμη ζεστοί, για αποκατάσταση και μεγιστοποίηση των αποτελεσμάτων από την προπόνηση σου. Οι μύες με σωστή ευλυγισία προστατεύονται από τραυματισμούς.

Έλλειψη ποικιλίας κατά την άσκηση
Πολλοί άνθρωποι μένουν κολλημένοι σε μια ρουτίνα άσκησης και στην συνέχεια δεν την αλλάζουν καθόλου. Το σώμα σου έχει την τάση να προσαρμόζεται, να «συνηθίζει» δηλαδή μια μορφή προπόνησης. Αν εσύ δεν του αλλάζεις τα ερεθίσματα ανά τακτά χρονικά διαστήματα, τότε φτάνεις στο λεγόμενο προπονητικό «πλατό». Δηλαδή, το σώμα σου παύει να ανταποκρίνεται και μένει στάσιμο. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Ότι ανά έναν μήνα θα πρέπει να αλλάζεις το πρόγραμμα που ακολουθείς όσον αφορά την επιβάρυνση (κιλά), τα διαλείμματα μεταξύ των σετ και φυσικά το ασκησιολόγιο.

Ακατάλληλα προγράμματα προνόνησης δύναμης
Οι περισσότεροι άνθρωποι εστιάζουν μόνο σε ορισμένους μυς (όπως στους κοιλιακούς ή τους δικεφάλους μυς), αλλά είναι σημαντικό να γίνει η απαραίτητη προπόνηση σε ολόκληρο το σώμα για να επιτευχθεί η ισορροπία και η υγεία.

‘Ελλειψη τεχνικής ή κίνησης
Η χρησιμοποίηση ακατάλληλης τεχνικής μπορεί να προκαλέσει τραυματισμό. Όπως για παράδειγμα: αφήνοντας το γόνατο να επεκταθεί πιο μπροστά από την μύτη του ποδιού(δαχτύλων) κατά τη διάρκεια των προβολών (lunges) ή του ημικαθίσματος (squat). H στιγμιαία ανύψωση πολλών κιλών, η μη εξάσκηση σε ένα πλήρες εύρος κίνησης θα φέρει τα λιγότερα αποτελέσματα και θα σε εκθέσει σε πιθανούς τραυματισμούς. Για να μάθεις την κατάλληλη κίνηση αφιέρωσε ορισμένο χρόνο στο να εκπαιδευθείς από έναν πιστοποιημένο γυμναστή.

Λάθος χειρισμός των μηχανημάτων
Ο εξοπλισμός κατά την άσκηση είναι προσαρμοσμένος και είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζεις από πριν πως αυτός λειτουργεί προτού εκτελέσεις κάποια άσκηση. Εάν δεν ξέρεις πώς το κάθε μηχάνημα λειτουργεί, ρώτησε έναν προπονητή. Η χρησιμοποίηση του εξοπλισμού με λανθασμένο τρόπο εγκυμονεί κινδύνους για ενδεχόμενο τραυματισμό.

Newsletter

Επικοινωνία

  Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
  +30 210 96 25 411
  +30 210 96 00 882
  +30 210 96 25 634
  Βουλιαγμένης 8Α κ Θάσου 7-9 Α.Γλυφάδα, 166 75