Bάρος

8Όροι σχετικοί με το βάρος

Υπέρβαρος
Αυτός που ζυγίζει περισσότερο από το μέσο όρο του βάρους του για την ηλικία του και το σωματότυπο του σύμφωνα με διεθνείς πίνακες.

Παχυσαρκία
Ως παχυσαρκία χαρακτηρίζεται η παθολογικά αυξημένη εναπόθεση λίπους στο ανθρώπινο σώμα, η οποία συνεπάγεται βέβαια και με την αύξηση του σωματικού βάρους. Αποτελεί ασθένεια που αυξάνει τις πιθανότητες για καρδιακές παθήσεις και διαβήτη.

Λιποβαρής
Αυτός που έχε λίπος λιγότερο από το κανονικό και σε τέτοιο βαθμό που κινδυνεύει η υγεία του.

Σύσταση σώματος
Όταν αναφερόμαστε στην σύσταση του σώματος κατά κύριο λόγο, εννοούμε το σωματικό βάρος σε σχέση με το σωματικό λίπος. Η σύσταση του σώματος, αναφέρεται στο ποσοστό μυών, λίπους, οστών, υγρών και άλλων ιστών του σώματος.

Τοπικό λίπος
Το λίπος αυτό εμφανίζεται κυρίως στην περιοχή των μηρών, γλουτών, κοιλιάς και θεωρείται το «επίμονο» λίπος που δύσκολα μπορείς να το ξεφορτωθείς

Eνεργειακό ισοζύγιο
Με απλά λόγια είναι μια ζυγαριά στην οποία από τη μία μεριά τοποθετούμε την ενέργεια (θερμίδες) που προσλαμβάνουμε (Ενεργειακή Πρόσληψη) από τα φαγητά και τα υγρά που καταναλώνουμε και από την άλλη μεριά τις θερμίδες που “καίμε” (Ενεργειακή Κατανάλωση). Χαρακτηρίζει την ικανότητα του σώματος σου να παραμένει σε ένα σταθερό βάρος.

Αρνητικό / Θετικό ισοζύγιο

Όταν η συνολική ενεργειακή πρόσληψη είναι μεγαλύτερη από τη συνολική ενεργειακή κατανάλωση (θετικό ενεργειακό ισοζύγιο), ο οργανισμός χρησιμοποιεί την ενέργεια που χρειάζεται και την περισσευούμενη την αποθηκεύει ως λίπος, το οποίο είναι η κυριότερη αποθήκη ενέργειας του οργανισμού. Από τα παραπάνω, γίνεται προφανές ότι θετικό ενεργειακό ισοζύγιο σημαίνει με απλά λόγια πρόσληψη βάρους.
Αντίθετα, όταν η συνολική ενεργειακή πρόσληψη είναι μικρότερη από τη συνολική ενεργειακή κατανάλωση (αρνητικό ενεργειακό ισοζύγιο), ο οργανισμός δεν λαμβάνει όση ενέργεια χρειάζεται με αποτέλεσμα να χρησιμοποιεί και να “καίει” τα αποθεματικά του (κυρίως το λίπος). Οπότε αρνητικό ενεργειακό ισοζύγιο σημαίνει και απώλεια βάρους.
Τέλος, όταν η ενεργειακή πρόσληψη είναι ίση με την ενεργειακή κατανάλωση, το βάρος μας παραμένει σταθερό.
Για να χάσεις 1 κιλό λίπους πρέπει να κάψεις 7700 θερμίδες, δηλαδή 550 ημερήσια απώλεια θερμίδων για να χάσεις μισό κιλό την εβδομάδα.

Newsletter

Επικοινωνία

  Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
  +30 210 96 25 411
  +30 210 96 00 882
  +30 210 96 25 634
  Βουλιαγμένης 8Α κ Θάσου 7-9 Α.Γλυφάδα, 166 75