Βασικές αρχές προπόνησης

5H προπόνηση σου πρέπει να είναι σταθερή, προοδευτική και εξειδικευμένη (να έχει συνέχεια στο χρόνο, να αλλάζει προοδευτικά και να είναι σύμφωνη με τις ανάγκες σου).
Για να υπάρχει αποτέλεσμα χρειάζεται συχνότητα (πόσες φορές την εβδομάδα), ένταση (πόσο επιβαρύνεται το σώμα), διάρκεια (για πόση ώρα).

Κατάλληλη επιβάρυνση
Για να υπάρχει προπόνηση πρέπει το σώμα σου να δουλέψει πάνω από τα φυσιολογικά του επίπεδα και με σταδιακή αύξηση συχνότητας, έντασης και διάρκειας. Αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να καείς στην προπόνηση για να υπάρχει αποτέλεσμα. Το σώμα ανταποκρίνεται σε μικρές αλλαγές, χρειάζεται όμως χρόνο για να προσαρμοστεί και μετά περιμένει τις επόμενες για να βελτιωθεί και πάλι.

Ειδική άσκηση ανά τομέα
Για κάθε διαφορετική παράμετρο του fitness (αερόβιο, δύναμη, ευλυγισία) χρειάζεται και ειδική προπόνηση. π.χ. για να δυναμώσεις τα πόδια σου χρειάζονται ειδικές ασκήσεις με βάρη και ελεύθερο σώμα, για να βελτιώσεις την καρδιοαναπνευστική σου ικανότητα χρειάζεται αερόβια προπόνηση στην αίθουσα, στο διάδρομο ή στο ποδήλατο.

Τρόπος άσκησης
Υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι για να γυμναστείς έτσι ώστε να κερδίσεις τα οφέλη της άσκησης. Αν π.χ. γυμνάζεσαι σε ένα σταθερό επίπεδο έντασης και για προκαθορισμένη χρονική διάρκεια έτσι όπως δίνονται από τα διεθνή standards είναι πολύ καλό για τη βελτίωση της αερόβιας σου ικανότητας.

Συχνότητα προπόνησης
Για βελτίωση: 4-5 φορές την εβδομάδα αερόβια προπόνηση (ξεκίνα με 3 φορές και πρόσθεσε προπονήσεις μόνο αφού έχεις φτάσει σε επιθυμητό επίπεδο fitness) και τουλάχιστον 3 προπο- νήσεις με βάρη μπορούν να αποφέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Για διατήρηση: 3 προπονήσεις το λιγότερο την εβδομάδα. Τα αποτελέσματα της προπόνησης χάνονται σε 2 – 2,5 εβδομάδες αποχής ανάλογα βέβαια και με το επίπεδο fitness του καθενός. Η υπερπροπόνηση ή υπερχρήση μπορεί να οδηγήσει σε κούραση, αναιμία, άμεσο ή χρόνιο τραυματισμό και στην περίπτωση των βαρών μείωση της απόδοσης, θλάσεις και έντονους πόνους.

Newsletter

Επικοινωνία

  Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
  +30 210 96 25 411
  +30 210 96 00 882
  +30 210 96 25 634
  Βουλιαγμένης 8Α κ Θάσου 7-9 Α.Γλυφάδα, 166 75