Yπόλοιπα συστατικά διατροφής

5Νερό
Το νερό σχετικά με τη διατήρηση της ζωής έρχεται δεύτερο μετά το οξυγόνο. Είναι η σημαντικότερη θρεπτική ουσία του οργανισμού σου και καταλαμβάνει περίπου το 60% του συνολικού σωματικού σου βάρους.
Το προσλαμβάνεις κυρίως με τα υγρά που πίνεις [νερό, γάλα, αναψυκτικά, αφεψήματα] πλην αλκοόλ και καφεΐνης. Το σώμα σου μπορεί να επιζήσει για εβδομάδες ή μήνες χωρίς τροφή, αλλά ούτε λίγες μέρες χωρίς νερό.
Το νερό βρίσκεται μέσα και έξω από τα κύτταρά μας, ενδοκυττάριο και εξωκυττάριο αντίστοι- χα και κατά την άσκηση οι ρόλοι του είναι σημαντικοί. Συγκεκριμένα διευκολύνει την μεταφορά ουσιών μεταξύ των διαφόρων ιστών του σώματος, ρυθμίζει τη θερμοκρασία στο σώμα και διατηρεί την πίεση του αίματος στα κατάλληλα επίπεδα για την σωστή καρδιοαγγειακή λειτουργία.
Η μη επαρκής κατανάλωση νερού [αφυδάτωση] οδηγεί σε κόπωση, θερμική εξάντληση και θερμοπληξία. Η δίψα δεν πρέπει να θεωρείται δείκτης για την πρόσληψη νερού. Οκτώ ποτήρια νερό την ημέρα είναι αρκετά ένα κάνεις καθιστική ζωή, αλλά μη επαρκή εάν είσαι πολύ δραστήριο άτομο.

Βιταμίνες
Οι βιταμίνες είναι οργανικές ενώσεις που σε πολύ μικρές ποσότητες είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη και την κανονική λειτουργία του οργανισμού. Κάποιες από αυτές τις θαυματουργές ουσίες συντίθενται από τον οργανισμού αλλά σε ανεπαρκής ποσότητες.
Κάποιες άλλες όμως δεν μπορούν να συντεθούν από τον οργανισμό, για αυτό το λόγο πρέπει να λαμβάνονται με την τροφή. Για τις περισσότερες διαδικασίες του μεταβολισμού οι βιταμίνες αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο.
Χωρίς την παρουσία τους θα ήταν αδύνατες πολλές βιοχημικές αντιδράσεις του ανθρώπινου οργανισμού ή κάποιες θα γίνονταν πολύ αργά και ακανόνιστα.
Οι βιταμίνες είναι αναγκαίες για την αφομοίωση των πρωτεϊνών, των υδατανθράκων και των λιπών. Είναι υπεύθυνες για την σύνθεση των ορμονών και των ενζύμων. Ενισχύουν το αμυ- ντικό σύστημα του οργανισμού, ρυθμίζουν την ανάπτυξη, και τέλος σημαντικός είναι ο ρόλος τους στην καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος.
Η έλλειψη κάποιας βιταμίνης ή ακόμα η υπερβολική λήψη μπορεί να οδηγήσει σε ελαφρές ή σοβαρές διαταραχές της υγείας σου.
Η κατάλληλη διατροφή με συνέπεια και ποικιλία είναι αναγκαία, ώστε να προσλαμβάνεις όλο το φάσμα των βιταμινών στις απαραίτητες ποσότητες.

Μέταλλα – ιχνοστοιχεία
Τα μέταλλα δίνουν στερεότητα και αντοχή στον σκελετό, χρησιμοποιούνται σαν συστατικά οργανικών ενώσεων, ρυθμίζουν την ισορροπία υγρών στο σώμα και παίρνουν μέρος σε πολλές διεργασίες του μεταβολισμού.
Η λήψη μετάλλων, έχει ως κύρια αποτελέσματα την ρύθμιση του οργανικού ισοζυγίου σε νερό, την ομαλότερη διακίνηση των θρεπτικών συστατικών, την σχετική διατήρηση της φυσιολογικής οξύτητας του αίματος, και την καλύτερη λειτουργία εξωκρινών κι ενδοκρινών αδένων. Τα μέταλλα τα διακρίνουμε σε ανόργανα στοιχεία που είναι και τα πλέον απαραίτητα. Βρίσκονται σε μεγάλες ποσότητες στον οργανισμό μας.
Τα λιγότερο απαραίτητα που τα ονομάζουμε ιχνοστοιχεία και βρίσκονται σε πολύ μικρές ποσότητες στον οργανισμό μας.
Τέλος υπάρχουν και τα βαριά μέταλλα ή τοξικά που δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στην υγεία μας για αυτό πρέπει να αποφεύγονται.
Τοξικά μέταλλα είναι ο μόλυβδος, ο υδράργυρος, το κάδμιο, το αρσενικό και το αλουμίνιο. Ας γνωρίσουμε λοιπόν τα πιο βασικά μέταλλα και ιχνοστοιχεία ξεκινώντας από τα πιο απαραίτητα για τον οργανισμό μας.

Newsletter

Επικοινωνία

  Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
  +30 210 96 25 411
  +30 210 96 00 882
  +30 210 96 25 634
  Βουλιαγμένης 8Α κ Θάσου 7-9 Α.Γλυφάδα, 166 75